Het nieuwe Park Oosterspoorbaan, naar een ontwerp van OKRA, is de officieuze High Line van Utrecht. Het park is aangelegd op een in onbruik geraakte spoorverbinding. Het laatste deel van het park wordt in het voorjaar van 2020 aangelegd. Hiermee sluit het fiets- en wandelpad straks aan op de Maliesingel.
In januari 2017 werd het Park Oosterspoorbaan officieel geopend. De fietser heeft nu ruim baan op de doorfietsroute die een directe verbinding vormt tussen de Utrechtse binnenstad en het buitengebied met de landgoederen Rhijnauwen en Amelisweerd. Het nieuwe park vormt de schakel tussen twee stadsparken van formaat, het Singelpark en het Krommerijnpark.
Het spoorverleden is nog steeds zichtbaar in het nieuwe park. Het behoud van de monumentale spoorportalen en het aanplanten van zuilbeuken zorgt ervoor dat de oude spoorlijn zichtbaar is gebleven. In de voetpaden en verblijfsplekken zijn oude spoorstaven gebruikt. Op 6 januari 2020 wordt gestart met de aanleg van het laatste deel van het park.
OKRA werkt op verschillende locaties in Utrecht aan de verbetering van de ruimtelijke kwaliteit. Het bureau maakte eerder het ontwerp voor onder andere het nieuwe Jaarbeursplein en werkt momenteel aan het landschapsplan voor de nieuwe Merwedekanaalzone. En op 12 september 2020 is de Catharijnesingel weer rond. OKRA maakte het ontwerp voor het aansluitende park in de stijl van Zocher.